måndag 9 november 2009

Vad hände med bloggandet

Intressant fråga som jag fick i helgen. Kan glädja mina fans att jag har ett jobb att sköta som går före, men jag jobbar på en ny blogg i en helt ny plattform. Inte ny på det sättet utan jag kommer inom kort gå över till wordpress. Den är just nu under konstruktion då jag måste få till alla moduler.

Hur som haver så händer det saker hela tiden men man kan inte engagera sig i allt. Hur som haver så jobbar jag som oberoende förmedlare av sökmotoroptimering. Inget ämne som jag tänker gå in på här men jag satt och dagdrömde om vilket parti man ska rösta på nästa år. För en sekund kände jag mig "politisk oberoende". Tänk om att bara få klaga på alla partier, och inte behöva försvara någon specifik ideologi som ändå låser in en i ett hörn. Ett enskilt parti har inte lösningar på allt som ska lösas och drivas framåt. När jag tänker på saken är jag säkert kommunist, borglig och miljövän med uns av amerikansk republikan och nypa demokrat.

Alla vill ha gratis sjukvård, skola och allt annat vi svenskar tar för givet, men ingen vill betala skatt.

3 kommentarer:

  1. Parallellen mellan musiker och Vägverket och Posten är bra. Men får musiker även lika mycket löner betalda med skattemedel, i förhållande till hur mycket nytta de gör för samhället, som anställda på Vägverket och Posten får? Om inte, borde de kanske få det?

    Uppenbarligen tyckte musikkonsumenterna före Internets tid att den musik de konsumerade var så mycket värd som de betalade för den, annars skulle de väl inte betalat så mycket för den som de betalade för den. Nyinspelad musik har rimligen inte blivit särskilt mycket mindre värd de senaste årtiondena, men ändå har det, enligt vad som påstås, på grund av fildelning blivit mycket svårare för musiker att få betalt för sitt producerande av musik. Denna förändring är likvärdig med om vi istället för Vägverket hade haft privata vägbolag och att vägarna i Sverige vore privat finansierade från början, men att folk plötsligt hade kommit på ett sätt att köra bil oupptäckt på dessa vägbolags vägar och därmed slippa betala för kommande renoveringar av vägarna och liknande - renoveringar de ändå kommer att dra nytta av. Man skulle då införa ett Vägverket, så att medborgarna inte kunde åka snålskjuts på andra medborgares vägavgifter. På samma sätt borde man kanske införa ett Musikverket, som ser till att alla musiker som tillför folket tillräckligt mycket och/eller bra musik får betalt av folket i proportion till hur mycket och/eller bra musik de producerar?

    SvaraRadera
  2. Oj, den där kommentaren hamnade på fel sida. Sorry!

    SvaraRadera
  3. Angående vad du ska rösta på: rösta på Piratpartiet, så att vi får behålla demokratin. Eller i alla fall så att vi kanske har lite större chans att slippa få ett globalt Orwells 1984.

    SvaraRadera