torsdag 4 mars 2010

Second hand kläder, ge bort dem

Second hand kläder har vi alla i vår garderob, och jag är klart övertygad att några fler har gjort precis det jag har gjort. Slängt mina "second hand kläder" eller gett bort dem till en släkting.

Jag föreslår istället att vi ger bort våra "second hand kläder" till dem som verkligen behöver dem. Vi har hört talats om jordbävning i Haiti och Chile som är i stor nöd av allt.


Second hand kläder och vintage i all ära, men vi som redan har det betydligt bättre än dem som för tillfället har förlorat allt behöver allt från kläder till medicin, mat idyl. Men det råder dock brist på ställen att lämna in kläder som går till krigs och katastrofdrabbade länder. Så jag funderar på kläder är något som efterfrågas?. Det verkar stört omöjligt att hitta någon som säger klart och tydligt att jag kan lämna in ett par jeans som inte passar längre som går till en man i Chile eller för den delen något annat land.


Andra bloggar
, , , , ,

1 kommentar:

  1. Jag förstår hur du tänker, och håller med. Men Myrorna ger bort kläder om jag inte missminner mig. Sånt som de inte får sålda, men du har rätt i att vi skulle kunna ge bort dem istället direkt till behövande i andra länder. Jag är klart övertygad över att det skulle leda till något bättre än vad Sida projekt gör och leder till.

    SvaraRadera