tisdag 30 december 2008

jämställdhetens framfart

Ett ämne som jag har haft i etern tidigare (jämstäldhet är omöjligt) och är värd att ta upp igen. Att 70% av dem som tar examen är kvinnor, enligt Camilla Wagner. Det bådar gått för framtiden när det gäller fler kvinnor i högre poster. Om det är så att man ser till den akademiska utbildningen som ett högt värde vid en rekrytering. Camilla Wagner:s blogg med artikeln "Kvinnor och Makt", ger svar på tal och ger min dotter om inte annat något ljusare framtid. En av kommentareran påpekar att det går åt rätt håll men långsamt, som jag håller med till fullo. Så om 30 år är det kanske ombytta roller, och så får jag byta namnet på min blogg till "Könet som hade fullt mandat". Och om inte annat fokusera på en maskulinblogg.

, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar