Generation Gratis har blivit kunder.
Lyder rubriken med klara ord från Adam Erlander:s artikel på E24.se Men varför inte vända på det med ett ordval som lyder "Musiken har fått rätt prislapp" eller "Spotyfi som distribution kanal ger unga kunder".
Hur man än vrider och vänder på det hela så är det köparnas marknad. Har man ungdomar som målgrupp köper de när priset är rätt. Speciellt när det gäller musik och filmindustrin. Men i mångt och mycket så har Adam helt rätt. Jag är i spannet generation gratis om man syftar på Mtv generationen eller Generation Y (länk med förklaring till grupperna). Men man behöver inte skälla ut gruppen med en sarkasm i rubriken som om det är fel på ungdomen som gör revolt genom att sluta köpa musiken med den prislapp som är satt. Skivbolagen har själva haft möjligheten att starta tjänster likt spotify för 10 år sedan. Synd bara att de engagerade sig i annat istället. Jag försvarar inte nerladdningar utan är för radio som ett bra allternativ eller tjänster där man streamar.
Pingat på intressant.se, bloggportalen.se, twingly.se
Etiketter:
film och musik konsumtion
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar