torsdag 15 januari 2009

Liza Marklund debatten överflödig?

Är Liza Marklund debatten överflödig när författare till ett inlägg på newsmill inte hör till debatten? I dag såg jag ett inlägg som skrevs möjligtvis till mestadels för skrivandets skull. Gubb Jan:s inlägg [länk] på newsmill tyder på det i allra högsta grad. När inlägget inte ens hör till debatten kan man undra vad syftet var. Samt att författandet inte är i den klass jag förväntar mig på ett sådant kanal där det bör tänkas flera gånger innan man bestämmer sig för att publicera.

Jag ställer även frågan till mig själv som har följt debatten och lagt upp ca 5 inlägg i ämnet. Men när kommer det avta? Hela historien har blivit som ringar på vatten, då det har analyserats i minsta detalj. Det har dykt upp flera frågor som inte hör till kärnfrågorna i gömda skandalen att göra.

Så som debatten har fortlöpt har fler frågor dykt upp i debatten. Till att börja med:


  • Vad hade Liza för baktanke med boken? (För att få igång karriären?)

  • Varför döljer/negligerar gammelmedia debatten?

Som i andra hand har lett till:

  • Medias möjlighet att påverka folket om vad som är aktuellt i nuet.


  • Bloggar:s kraft att ändra gammelmedias agenda

  • Bloggarnas betydelse
Jag finner det högst intressant att följa debatter med frågor som har flutit upp till ytan tack vare ”gömda skandalen”. Orden gömda skandalen kan dock användas som en kort förklaring/synonym till ”utbildningsorgan för kollektivet om vad som är högaktuellt/sant, från gammelmedia”

Taggar:, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar