torsdag 2 april 2009

Sluttankat

Eller fortsätter det som vanligt om en vecka?

Enligt en artikel på
expressen ska minst 100 anmälningar mot fildelare komma till kraft i år. Ipred är i full kraft och andra källor säger att internettrafiken minskade med 30 %.

Läste även på andra bloggar som hax att opassande mdfl. nämnde att alla som har trådlöst nätverk ska öppna det och döpa nätverket till ipredia.

hända att lagen skrämmer någon, men de mer tekniskt kunniga kommer hitta kryphål för att ladda ner ändå. Jag hoppas däremot på tjänster där jag kan ladda ner filmer med en abonnemangsavgift istället. Det är där fokus bör läggas istället för att skapa privat poliser.

(fördjupning i ipred som en felaktig lag) Christian Engström

Över lag tror jag att det här är en början till ett samhälle med "Övervakning" av invånarna. Så länge de flesta agerar lugnt och stillsamt via bloggar kommer inte så mycket mer hända. Om alla protesterar som när Israel försvarade sig, skulle göra en stor skillnad. Jag vill dock inte förespråka våldsamma demonstrationer. Det behövs helt enkelt andra ledamöter som försvarar människans rättigeter att få yttra sig och mycket mer.

Andra bloggar:
TheBlackJacker, Mina moderatkarameller, Bloggify, Karl Sigfrid

Taggar:
, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar