tisdag 23 juni 2009

Olagligt att länka

hax blogg läser jag om denne man som ska bli dömd av Hudiksvalls tingsrätt om just länkning. Han har länkat till en sajt som visar hockeymatch som Canal + har sändningsrättigheter till.

Se även "Svd.se"

Men, hur många länkar har inte jag till upphovsrättsskyddat material på den här bloggen? Och jag som har upp emot 18 000 inkommande länkar från andra sajter till min blogg bidrar till samma brott.

Länkar är vad internet går ut på, tex hur du syns på google är just länkar och länkar och åter länkar. Därmed måste även Google läggas ner, egentligen hela internet som består utav länkning.

Med andra ord så ska man avveckla Internet för den bidrar till oegentligheter såsom fildelning. Eller? Fildelning är något helt annat tycker jag. Att länka (hänvisa) är något helt annat. Men som Hax säger så ska det bli spännande att se vart det här slutar. Det börjar som sagt spåra ur nu tycker jag mdfl.

Undran hos andra bloggar spirar vad gäller rättigheter till bilder och you tube filmer m.m. Vad får man göra på Internet?


, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar