fredag 10 juli 2009

Problematiken kring kommentarer i bloggar

Frånvaron lyser med "inga inlägg". Vad har hänt, har jag slutat finkamma svd.se och dn.se och någon kvällspress efter nyheter så att jag kan sitta och tycka med datorn i knäet.


Allt från Fordon:s industrins kris, och problematiken kring kommentarer på bloggarnas inlägg som föranleder till obehag m.m. Och för att inte glömma, en razzia hos en oskyldig.

I ämnet kommentarer på bloggar tycker jag det är viktigt att "bloggare" är införstådda i att man ger sig in i en debatt där ordavalet från vissa kan bli mindre konkreta och höra till ämnet. Blir man sågad för sina åsikter så ska man ta det med en nypa salt, och i hopp om att den som kommenterar kan skilja på sak och person.

Jag har sågat Ida Gabrielsson, Ordförande för Ung Vänster, för de politiska åsikter hon har om hur man ska lösa diverse problem och styra Sverige m.m. Men jag gillar henne som person då det var trevligt att fika med henne innan sändning för "kvällsöppet".

*

Nejdå, så är det inte. Jag bryr mig om vad som händer, men jag har varit upptagen med byggandet av två andra fronter (bloggar) varpå jag vill framgent fördela mitt tyckande och överlåter den här till mer vardagsbetraktelser. Politik blogg är den som tar upp politiska ämnen m.m. Så kommer Fransmännen på något nytt i kant med "Hadopi" så hittar man mina tankar där. Den andra fronten tar upp ämnen kring mitt yrkesliv som säljare på ett mediebolag. Det handlar såklart Om Sökmotormarknadsföring.

Återstår att se hur det är att jobba med "tre fronts krig".



, ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar