torsdag 27 augusti 2009

Googlejournalistik, grattis Aftonbladet

Kritik som har substans bör få all uppmärksamhet, och i det här fallet vill jag säga grattis till Aftonbladet som lyckas bli uppmärksammade av andra nyhetssajter. Och då vill jag påpeka att det inte bara är ett gäng bloggare utan även:


The New York Times
Why the Israeli Organ-Harvesting Story Is Probably False
By Stephen J. Dubner

och....

Accusation of Organ Theft Stokes Ire in Isreal
Published: August 23, 2009



Publicitet och åter publicitet, frågan är inte om det här ger mer "publicitet" till Aftonbladet. Med det menar jag att det gynnar dem istället för att missgynnar dem. Jag tycker de ska ha mindre publicitet och få ett sämre rykte som det ser ut just nu. Kommentarerna på Jan Helin:s svar på tal i ämnet "organstöld", ger en tydlig bild av vad folket tycker. Kort kan man sammanfatta allt:

  • Dåligt Aftonbladet
  • Vägra Aftonbladet
  • Vänstervriden Googlejournalistik
  • Skit artikel
  • Kräv mer från journalisterna
  • Förbannat dåligt
  • Jan Helin, skärpning
  • Mer fakta och substans i artikeln
  • Ta större ansvar som den största tidning Ni är
Och så finns det så klart dem som tycker att Aftonbladet är världens bästa tidning och tycker att Jan Helin får ta onödigt mycket kritik, samt att Aftonbladet ska stå på sig.


Men det förstår inte riktigt jag hur man kan tycka i sakfrågan.



, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar