tisdag 9 december 2008

Generation Y blir äldre.

Det sägs i vissa sammanhang att ”En man som är förkyld är sjuk på riktigt”. Just det upplever jag just nu. Men vad är det för ett begrepp egentligen. En snörvlig man i en tv reklam säger den meningen med en handduk över huvudet, och en kvinnlig röst med pondus säger. När din man är förkyld, ge honom Kinagard. Jag har tidigare bara lagt mig i sängen och sovit i två dagar för att sedan hoppa upp ur sängen mer eller mindre. Men icke nu, här sitter jag hemma och är helt däckad. Studsade iväg till läkaren också och fick medicin utskriven. Dagen har jag spenderat i soffan och sett Mumien 3, mest för att driva tiden då jag inte hittade någon film från hyllan. Så Den här 50-talisten som jag har för mig att den här skådespelaren är född, likt min egen far och alla andra män som verkar bli så däckade när de är sjuka. Så kan jag meddela att Generation Y har kommit ifatt, jag blir också däckad. Just vid detta tillfälle då dagdrömmandet faller inpå mig så funderar jag hur alla ensamma mammor klarar av typ 2 till 3 ungar och är sjuka. Inte blir de totalt däckade och slöar i soffan framför en Clint Eastwood spagetti western. Är kvinnan det starkare könet?

Kanske en prioriteringsfråga för mannen, för om Nisha (min sambo) hade parkerat en Ferrari eller en Porsche framför huset och en man säger att jag får köra hur mycket jag vill i 7 timmar. Så spelar det ingen roll hur förkyld man än är. Jag hade hoppat upp och kört en liten sväng runt city. (Jag hade såklart frågat först, påstår inget annat här inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar