onsdag 28 januari 2009

Dags att lyfta upp politiken

Dags att lyfta upp politiken, ett tidigare inlägg från mig då jag har haft en ambition att ögna igenom lite fler artiklar m.m. i ämnet. Jag själv och säkert många fler känner sig allt för okunnig i ämnen som antisemitism, Acta, Ipred, FRA och övervakningssamhälle, EU och mycket mer. Politik rent allmänt är krångligt, svårt, tråkigt. Varför är det inte tvärt om, exempelvis gömda skandalen som jag själv följde intensivt. Var inte tråkig på samma sätt, och ser man till engagemanget verkar det aldrig ta slut. Det var inte krångligt på samma sätt. Vad det egentligen handlar om är "intresse", som jag ska ta tag i.

Hur gör man politik mer spännande, actionfyllt, intressant?

Det jag tänker göra är att hitta de punkter som berör mig. Exempelvis FRA, Acta, Ipred och mycket mer. Därav finna ett intresse i politiken som möjligtvis expanderar till fler ämnen. Som Hax skriver så är 80 % av alla lagar i Sverige beslut från EU. Hur många 80 talister vet om det?

Jag har skapat en politik blogg [www.politiknicklaslarenholtz.blogspot.com] där jag kommer skildra min syn i många frågor. Men endast hålla mig till en kategori, "Politik", Generation Y är min vardagsbetraktelser där jag tar upp övriga vardagsbetraktelser.

///
Inom kort kommer jag göra mitt första uttalande om kriget i Gaza på min politik blogg.


Taggar:, , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar