måndag 12 januari 2009

Liza Marklund fejk eller äkta del.3

Liza kryper till korset, halvvägs!
Jag undrar om jag hade läst de två sista böckerna om historien inte var sann utan till hälften dikterad (eller mer). Undermedvetet höjdes spänningen när historien var sann (som det står på omslaget). Jag kan inte säga att jag känner mig lurad på samma sätt som andra eftersom jag faktiskt trodde att böckerna var dokumentär/roman. Men har medkänsla för de som har blivit drabbade och de som har köpt boken i tron att den är sann.

Liza har som många vet, skrivit och kommenterat kritiken på newsmill där jag tycker att hennes ursäkt kommer halvvägs, och så säger hon inte så mycket heller. Hon skulle svara på media första dagen och klä av den med det samma. Som Liza agerade i debatten tidigare genom total tystnad och i hopp om att det ska tystas ner ledde endast till mer kött på benen för bloggar och senare media vilket resulterade till Game Over Liza Marklund. Liza försvarar kritik med de dokument hon har, men det många är besvikna på är de summor hon har förskansat sig genom vilseledande marknadsföring.

Tjänade Liza med kollega extra mycket pengar pga av sina uttalanden ”Det är en sann historia”, och texten ”en sann historia” på omslaget?

taggar:
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar