torsdag 8 januari 2009

Nordpolen ska smälta till sommar enligt Annika Nilsson

Skammligt hur en sådan artikel skrivs i Sveriget största morgontidning "Dagens Nyheter" (länk till artikeln) Med sådan artikel undrar jag vad dn.se är för tidning. Nu ska jag inte dra alla över samma kam, men så brukar det bli. Det finns journalister till dn som gör ett bra jobb. Vill även påpeka att vatten nivån höjs med 7 meter om grönlands isen smälter (Grönlandsisen är mindre än Arktis). Hon glömde nämna det i sin artikel när rubriken säger att det redan skall hända till sommaren.

Jag håller med bloggen, moderna myter. Dagens Nyheter med Annika Nilsson är total flopp 2008 med deras vetenskapsartiklar. Jag har härmed ändrat min syn på dn.

Fler artiklar i bloggsfären:
, , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar