onsdag 4 mars 2009

Bloggmakt

Jag ska förbli få ordad, men frågan på newsmill.se "Bloggmakten". Vad har bloggarna för makt?, betydelse i Sverige.

Jag tror om utvecklingen fortsätter att forum som exempelvis newsmill där skribenter och bloggare kan göra sig hörda på ett mycket bra sätt kommer växa och bli större. Jag kan till och med tänka mig att "nyhetssökaren" vänder sig till en dagstidning och sen till ett forum för att komplettera och fördjupa sig i en nyhet.

Hax, skriver på ett mycket bra sätt om bloggmakten. Och hur fel det är att dra alla bloggar över en kam. "Blogg är ett verktyg som tidningspress" säger hax [länk]

Det skulle vara intressant att se newsmill.se i kia index på annons.se eller liknande forum. Hur skulle då svd.se och dn.se, sydsvenskan.se, gp.se mdfl. svara på besöksantalet som kritik. Får newsmill fler besökare visar det sig att efterfrågan är större hos fria skribenter och bloggare.

Taggar:
, ,

___________________________________________________________
Uppdateringar: 09-04-19

Artiklar som påvisar bloggarnas makt finns här och var. Jag vill påvisa att bloggar är en plattform där medborgare kan säga vad de tycker. Jag presenterades som bloggare på TV4 "kvällsöppet". Vad jag egentligen är för något, finns många förklaringar till. Jag är en medborgare som nyttjar min yttrandefrihet och den rätt jag har i ett demokratiskt land. Jag gör mig hörd via kommunikationsplattform som heter "blogg". I traditionella medier kallad (gammelmedia) blir jag selekterad och redigerad.

Artiklar i ämnet bloggmakt
Catrin Fahlgren:
säger sitt om bloggar och att alla inte skall dras över samma kam.
Jens Kjellberg:
Bra för arbetslösa att blogga.
Thomas Bodström:
Berättar varför han ska börja blogga.
Niclas Strandh, Brit Stackston:
Bloggandet är i sin tonårstid och håller på att växa upp.

Uppdatering: 09-05-19
Betydande artikel (dn.se) är om bloggaren Farmor Gun som visar även att bloggare inte är unga så kallade nätaktivister som gör upp mot proletariatet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar