torsdag 5 mars 2009

Spotify hackat, inte oväntat!

Det sitter säkerligen tusentals ungdomar som har för lite att göra. Dessa har dessutom en gedigen kunskap när det gäller datorer och IT. Hur musikbolagen och filmbolagen än gör så kommer det sitta ungdomar som har som självändamål att knäcka en kod. I det här fallet har spotify blivit hackade för att kunna kopiera musiken. [länk]

Men det har hänt igen. Nu har man tagit del av spotify:s register. Möjligtvis hade de som mål att ta del av kreditkortsnummer enligt Dn.se [länk].

The piratebay rättegången har snart kommit till ända. Men det handlar dock om gårdagens problem. Jag väntar med spänning vad det blir för sajt och framtida lösning när det gäller streama hem filmer från ett gigantiskt bibliotek likt google. Bromsklossen är möjligtvis filmbolagen själva som vill sälja svindyra dvd filmer. Att äga film på band är snart passé, när det är så mycket enklare med ett någorlunda snabbt internet streama hem filmer.

Utbudet är dock stort tror jag för jag får fortfarande mycket trafik till mitt inlägg som handlar om "ladda ner musik". Det ordet söks ofta på google kan jag påpeka.


Taggar:
, , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar