lördag 6 juni 2009

Rösta på Piratpartiet

Efter en vecka i Grekland och några extra dagar utan bloggande så funderade jag ett tag varför jag bloggar och om jag orkar blogga just nu. Jag Googglade ordet "Bloggmakt" och fann mig själv på tredje plats för tillfället (spännande). Nä inte därför jag bloggar men jag har om inte annat lyckats göra mig hörd.

Benny ger Gudrun Schyman en miljon vilket övergår mitt förstånd (värnar om jämstäldhet i all ära men då finns det väl andra att sponsra, eller finns det inte det?). Plan störtar vilket är så klart inget annat än tragiskt och mycket tråkigt. Airbus byter fartmätare så jag hoppas att det hjälper. Christian Engström kommer in med en kollega till Europaparlamentet om man ska tro en undersökning som presenterades i svd i veckan. Tidigare har Eu valet varit en gäspning (tyvärr så vet 1 av 4 inte när valet är) men med piratpartiet och deras framgång enligt undersökningar och medialt utrymme skapar intresse. Jag ska rösta på söndag och har nu bestämt mig för att det blir Piratpartiet eftersom internets öppenhet och integritet är något som måste få mer fokus. Det gör jag genom att lägga min röst på Christian Engström som om inte annat rör om i grytan. Som jag minns det så är det 736 st i parlamentet så Christian utgör lite mer än 1 promille, men tillräckligt för mig. Lycka till !!

Fotboll är det om några timmar som jag ska se på fastän mitt intresse för att titta på sport är lika med noll. Alla skriverier huruvida Svenson ut - Anderson in leder till mer förvirring för mig än vägledning. Spännande ska det dock bli.


,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar