lördag 19 december 2009

Robert Collin Aftonbladet, varför förstår du inte

Att, om Regeringen hade pumpat in pengar som du har betalat in och många fler hade försvunnit i ett svart hål där ingen vet vad de gick till.

Jag tänker inte ursäkta mig "själv" att jag skriver dessa rader, en fördel med att vara sin egen ansvarig utgivare. Jag tycker jag ser en hel del "Sossemantra" i din artikel, och funderar på om du verkligen själv tror på att idén skulle vara så bra med ett statligt lån omkring 5 miljarder kr till SAAB.

Robert Collin, jag förstår inte hur du på allvar menar att STATEN ska gå in som ägare till ett företag som inte har gått med vinst på över ett decennium. "Robert Collin"!! Det hade slutat med att ett par miljarder från skattkassan hade försvunnit i ett djupt svart hål. Beklagligt men lätt att vara efterklok idag om vad GM kunde ha gjort.

Så Robert Collin......Och nu när flera kommer fram och säger vad GM skulle ha gjort, så förstår jag inte varför Ni inte gjorde en "revolt" med all den kraft Ni har som ett av Sveriges största medier för att få dem på rätta vägar. Jag har hört allt ifrån att GM inte tog ansvar och de snodde teknik till andra bilar istället för att ta hand om varumärket, teknik osv. Näää Robert, jag förstår verkligen inte idag varför Ni inte jaga dem med blåslampa när ett av det mest "Svenska företaget" har gått i graven.

Men som sagt, jag tror Jan Helin med Co, inte anser att det är Aftonbladets roll att ta sig an bilproducenters arbetsuppgifter och ansvar när en bilproducent säljer dåligt. Det får företaget lösa själva.... eller?

Slutligen vill jag säga dig Robert Collin att jag ser det som "lågt" att hoppa på den sittande Regeringen och mot Maud Oloffson, och ta tillfället i akt att vända SAAB:s nedläggning som ett argument till att Regeringen inte gör sitt jobb. Ska jag behöva skriva att "DIN MAMMA JOBBAR INTE PÅ SAAB". Svenska Regeringen och STATEN är deffentivt inte Mamma till SAAB.

Andra bloggar.:
Kent Persson, Smurfgodis,, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar