lördag 21 mars 2009

Ipred, Fra, Acta räcker inte

Det har visat sig att fler ord skall läggas till i listan gällande övervakningsamhälle. Och det i hela världen, och inte bara i enstaka länder eller världsdelar. Hax som är snabb vid tangenterna har förvattat om Q6/17, som är det nya att lägga till i dagordningen. Se hax blogg för mer information [Q6/17]

länk till min artikel finns här: Q6/17

Mitt inlägg på bloggen i ämnet har flyttats till öppet forum på Newsmill, så vill ni läsa får ni gå dit.

Mer info om acta finns här


///
, , , , ,

*

Över lag så är det grupp arbete som gäller nu precis som Hax skriver på sin blogg. Om inte annat för dem som är initierade i ämnet och värnar för intigritet. På samma sätt som att jag kan skicka ett brev till min far via posten skall jag kunna obehindrat kunna skicka samma brev digitalt. Jag som ser mig skälv ha något så när som rent mjöl i påsen ska känna mig trygg i den bemärkelsen. Om sakfrågan är "spåra pedofiler" eller vad det nu kan vara så finns det andra medel man kan ta vid. Pedofiler som ska åka dit för sitt handlande mdfl. ska inte drabba miljontals andra i frågan "övervakning av digital trafik"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar