fredag 17 april 2009

Om bloggen "Generation Y"

Generation Y bloggen är författat av Nicklas Larenholtz, 28 år gammal med dotter på 2,5 år och bor med min Sambo Nisha i Vallentuna. Generation Y är mitt kommunikationsverktyg där jag kan säga min åsikt utan att bli redigerad/selekterad som i traditionella kommunikéer.

Jag ser mig själv som en fri skribent och debattör. Med uns av våldsamhet säger jag vad jag tycker och förbehåller mig rätten att tycka något idag, som man sedan kan se som helt fel tänkt när man har fått perspektiv i "frågan/ämnet".



Jag skriver mina tankar politiska ämnen som ungdomsarbetslöshet populärkultruella ämnen som Gömda debatten, och stor vikt om det generella övervakningssamhället. Uppmärksammade artiklar är Passenger Name Record, Q6/17 mdfl. Jag har deltagit i debattprogram på TV4 Kvällsöppet, och blivit uppmärksammad i dagstidningar såsom (Sydsvenskan) samt kvällspress (Aftonbladet) och även "Svenska dagbladet" (print). Jag använder även Newsmill som en förlängning av den här bloggen. Du kan läsa mina artiklar via länken (Nicklas Newsmill).

Jag jobbar sedan tre år tillbaka på ett media bolag vid namnet Newscactory, för ca ett år sedan gick Nicklas Larenholtz över till dotterbolaget Searchfactory som projektledare inom synlighet på Internet fokusetat på sökmotormarknadsföring.




_______________________________________
Nicklas Larenholtz fri debattör och skribent, sociala medier för mig är ett sätt att vara en del av samhället och för min del förkovra mig mer i politik m.m. Jobbar som förmedlare och rådgivare i huvudsak av sökmotormarknadsföring på ett "produktions och förmedlingsbyrå inom digitala medier".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar